ti. touko 24th, 2022

Lego Star Wars: The Skywalker-saaga vaikuttaa kummalliselta peliltä julkistettavaksi. Sarjassa oli jo pelejä, joissa sekä esiosa että alkuperäiset trilogiat sijoitettiin sarjatasoihin, jolloin fanit pystyivät elämään ne uudelleen muovitiilien suodattimen läpi. Jälkeenpäin on tehty jopa the Force Awakensin ympärille pohjautuva soolopeli. TT Games ei saanut jatkoa kahdelle muulle elokuvalle, mikä suututti tai tuotti pettymyksen melko monelle fanille. On vähän outoa nähdä, että kaksi kolmesta trilogiasta saa taas uuden Lego-pelin. Mutta Skywalker-saaga tekee asioita tarpeeksi eri tavalla ja, mikä tärkeintä, tarpeeksi hyvin, että se on Star Wars-faneille ja kaikille, jotka vain pitävät collectathoneista.

Skywalker-Saagassa on nähtävillä ilmeisesti kaikki yhdeksän Tähtien sota-pääelokuvaa. Sikäli kuin tarina menee, tämä tarkoittaa, että jos et pidä mitään näistä elokuvista, et silti aio välttämättä nauttia tarinan esittely täällä. Beat by beat, kaikki elokuvat ovat kunnioittavasti esillä kokoelma. Kaikki eivät kuitenkaan jaa yhtä paljon aikaa pelin hiekkalaatikkofokuksen luonteen vuoksi. Esimerkiksi Jedin paluu on lyhyin jakso, jossa on vain yksi uusi planeetta. Kävin ensin läpi alkuperäisen trilogian tasot ja minulla oli enimmäkseen hauskaa. Mutta kuten itse elokuvissa, muut tasot eivät olleet yhtä hauskoja. Vaikka pelin cutscenet ovat kuinka viihdyttäviä, Jar Jar Binks on yhtä ärsyttävä kuin ennenkin. Lisäksi tarina sykkii elokuvissa kuten The Last Jedi ja The Rise of Skywalker eivät ilmeisesti pelastu. Ja se siitä huolimatta, että onnistuin nauramaan mukana kerran-vakavia kohtauksia elokuvista, jotka saivat minut pyörittelemään silmiäni aiemmin.

Mukana joitakin kirjaimellisia hiekkalaatikoita
Kaikki yhdeksän elokuvaa, jotka inspiroivat Lego Star Wars: The Skywalker-saagaa, edustavat tässä noin viisi tasoa kukin. Nämä tasot, vaikka tyypillisesti hyvin viihdyttävä, ovat kaukana pitkä. Jos pelaat läpi niin nopeasti kuin voit, voit olennaisesti voittaa tämän pelin alle 20 tuntia helposti. TT Games on kuitenkin tehnyt jotain kiinnostavampaa kuin keskittyä vain elokuvien uudelleentwiittaamiseen. Sen sijaan, kun pelaat läpi tarinoita, voit avata uusia maailmoja. Jokainen maailma edustaa ainutlaatuista hiekkalaatikkoa, joka on täynnä tiiliä kerättäväksi, uusia hahmoja löydettäväksi ja lisää aluksia, joita voit hallita.

Jokainen, joka todella menee läpi kaikki hiekkalaatikot ja tutkii niitä perusteellisesti helposti nähdä, kuinka paljon aikaa he viettävät pelin ilmapallo dramaattisesti. Imperiumin vastaiskun tarinan läpikäymiseen voi mennä vain pari tuntia tai vähemmän. Mutta täysin loppuun tasot ja hiekkalaatikot helposti kestää yli kolminkertaistaa. Tarjolla on valtava määrä sisältöä.

Se on pelin kunniaksi, että eri näkökohtia pelattavuus on erityisesti viritetty yli ennen iteraatioita. Skywalker-saaga ei ole vertailussa liian monimutkainen, mutta taistelutahtoa mukaansatempaavampi. Hahmoilla on nyt moniosumakomboja, jotka voidaan kiinnittää toisiinsa eri tavoin. Tavalliset hyökkäyskielet, kantoraketit ja ainutlaatuiset hyökkäykset ovat kaikki käytettävissänne. Viholliset alkavat estää sinua, jos roskapostitat yhden hyökkäyksen liian, joten on tarpeen sekoittaa asioita hieman. Siellä on jopa hyökkäyslaskuri, vaikka viholliset eivät anna mahdollisuutta käyttää sitä niin paljon kuin olisin halunnut.

Ootini!
Lähitaistelut, kuten aina, perustuvat hyvin siihen, mitä merkkiä käytät. Skywalker-saagan hahmot on jaettu luokkiin ja niillä on erilaisia moveseteja. Kaikilla hahmoilla on lähitaisteluhyökkäys, ja jopa astromekaanikkodroidit kuten R2D2 voivat lyödä vihollisia ympäriinsä.

Hahmoluokkia on paljon enemmän kuin on tarvittu, varsinkin kun monet niistä eivät ole kovin erilaisia. On ilmiselviä, kuten jedit, mutta he ovat myös murtautuneet sankareiksi, roistoiksi, lurjuksiksi, palkkionmetsästäjiksi ja droideiksi. Eri hahmoilla on myös vaihtelevia kykyjä, joita voi käyttää pulmien ratkaisemiseen ja hiekkalaatikoiden avaamiseen, mikä voi antaa syyn palata aikaisempiin alueisiin.

Toinen hieno uusi ominaisuus on se, että hahmot voivat todella tähdätä aseilla nyt, mikä saa pelin tuntumaan ajoittain oikealta kolmannen persoonan ammuntapeliltä. Kaikilla hahmoilla ei kuitenkaan ole kaukotaisteluhyökkäyksiä, vaikka joillain lähitaisteluun keskittyvillä hahmoilla on niihin oma twistinsä. Esimerkiksi jedit osaavat heittää valosapelinsa hyvin helposti. Kaikki tämä ei välttämättä tee syvä peli, mutta se varmasti lisää paljon makua ja vaihtoehtoja. On jopa pomotaisteluita, joissa kamera ja ohjaimet muuttuvat hieman taistellessaan tiettyjä vihollisia vastaan.

Se on pelin kunniaksi, että eri näkökohtia pelattavuus on erityisesti viritetty yli ennen iteraatioita. Skywalker-saaga ei ole vertailussa liian monimutkainen, mutta taistelutahtoa mukaansatempaavampi. Hahmoilla on nyt moniosumakomboja, jotka voidaan kiinnittää toisiinsa eri tavoin. Tavalliset hyökkäyskielet, kantoraketit ja ainutlaatuiset hyökkäykset ovat kaikki käytettävissänne. Viholliset alkavat estää sinua, jos roskapostitat yhden hyökkäyksen liian, joten on tarpeen sekoittaa asioita hieman. Siellä on jopa hyökkäyslaskuri, vaikka viholliset eivät anna mahdollisuutta käyttää sitä niin paljon kuin olisin halunnut.

Ootini!
Lähitaistelut, kuten aina, perustuvat hyvin siihen, mitä merkkiä käytät. Skywalker-saagan hahmot on jaettu luokkiin ja niillä on erilaisia moveseteja. Kaikilla hahmoilla on lähitaisteluhyökkäys, ja jopa astromekaanikkodroidit kuten R2D2 voivat lyödä vihollisia ympäriinsä.

Hahmoluokkia on paljon enemmän kuin on tarvittu, varsinkin kun monet niistä eivät ole kovin erilaisia. On ilmiselviä, kuten jedit, mutta he ovat myös murtautuneet sankareiksi, roistoiksi, lurjuksiksi, palkkionmetsästäjiksi ja droideiksi. Eri hahmoilla on myös vaihtelevia kykyjä, joita voi käyttää pulmien ratkaisemiseen ja hiekkalaatikoiden avaamiseen, mikä voi antaa syyn palata aikaisempiin alueisiin.

Toinen hieno uusi ominaisuus on se, että hahmot voivat todella tähdätä aseilla nyt, mikä saa pelin tuntumaan ajoittain oikealta kolmannen persoonan ammuntapeliltä. Kaikilla hahmoilla ei kuitenkaan ole kaukotaisteluhyökkäyksiä, vaikka joillain lähitaisteluun keskittyvillä hahmoilla on niihin oma twistinsä. Esimerkiksi jedit osaavat heittää valosapelinsa hyvin helposti. Kaikki tämä ei välttämättä tee syvä peli, mutta se varmasti lisää paljon makua ja vaihtoehtoja. On jopa pomotaisteluita, joissa kamera ja ohjaimet muuttuvat hieman taistellessaan tiettyjä vihollisia vastaan.

Lego Star Wars: Skywalker saaga voi olla melko ärsyttävää, kun pelaat läpi tarinan elokuvan et todellakaan pidä, mutta esitys, pelattavuus, ja tason suunnittelu ovat kaikki niin nautittavaa, että jopa kaikkein kiihkeä parjaajat kumpi trilogia luulet on huonompi voi silti löytää paljon nauttia. Tämä ei ole vain yksi todella hyvä Lego peli, mutta yksi parhaista Star Wars pelejä olemme koskaan nähneet.

By set

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.